Skolbesök och tennisbollar.

Godmiddag (eller godeftermiddag..?)

Idag har jag varit produktiv, eller iallafall effektiv. Jag har gjort på tok för mycket för att vara ledig, nu är jag värd lite vila i solen.

Halv nio var jag uppe, utvilad och redo för en ny vecka. En vecka fullspäckad med allt ifrån besök i Göteborg till inköp av dator och packning. Just idag stod ett besök hos de gamla lärarna på schemat samt lite tennisspel på skolgården på schemat. Tragiskt att åka tillbaka till skolan som numera är ett avslutat kapitel i livet tänker ni kanske?! Men det var rikitgt mysigt att träffa lärarna igen och det kändes inte ett dugg konstigt att sitta där i lärarrummet och tjata som på den gamla goda tiden. Det kändes "hemma", ända tills min lillasyster som äntrat De la gardie stod i dörröppningen till lärarrummet. Hon hörde inte hemma där, hon hörde inte hemma bland MINA gamla lärare och i MINA gamla klassrum! Är jag tragisk eller är jag tragisk? Livet går vidare, ryck upp dig Sofia. Nu ska du ut på nya äventyr och ta dig an nya utmaningar!

Efter att Anders Back bjudit oss på fika i rasthallen gick vi ut för att spela lite tennis. Jag har aldrig varit den där "bolltjejen" som varit speciellt duktig på bollsporter. Jag har testat de flesta, men insett ganska snabbt att det faktiskt inte är något för mig. Inte för att jag tyckt att det varit tråkigt på något sätt, grejen är den att jag är urusel helt enkelt. Hästar är jag däremot lite bättre på, rida kan jag utan och innan. Ja, till och med i sömnen.. Tennis är dock något jag behärskar någorlunda, men mina backhandslag kan disskuteras... Dagens tennisspel gick emellanåt förvånansvärt bra.

Nu tänkte jag gå ut i solen och läsa lite om Lisbeth Salander, hon har det rättså trassligt just nu så att säga..!

There's more to explore,
/Sofia



Vem spolade över sommaren?

Kommentarer
Postat av: Lina

ah men tack så mycket!

2009-09-14 @ 16:08:55
Postat av: storasyster

jag är bara avis på dig som får tillbringa dina dagar med världens bästa lärare!! ;)

2009-09-14 @ 17:35:03
Postat av: Lina

aaahrg! jag vill också träffa dem ju :( GRÅT!

2009-09-14 @ 17:37:19
URL: http://sambomedkerstin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0