Solsken och massa lek.

Goderafton.
Dagen har varit till belåtenhet, solen har värmt oss och barnen har varit snälla. Jag fick sovmorgon idag också, jag vaknade ändå halv sju. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag somnade klockan nio igår kväll. Men nu börjar jag vänja mig vid tiden här, jag är inte alls lika trött ikväll som jag varit de två andra kvällarna, skönt!

Klockan tolv kom Lola hem, Mark och Michele åkte ut på stan för att äta lunch. Nu skulle jag vara själv med Lola för första gången och det funkade finfint. Vi gjorde lunch, cinnamonrassinbagels med jordnötssmör och honung. Hm, jag tog müsli istället... Jag anser inte att en kanelbagel med honung är någon vidare lunch!
Efter lunch läste jag Pippi Longstocking, hon blev helt kär i Pippi, "I wanna talk to her, I wanna meet her". Men jag berättade för henne att Pippi bor i Sverige så det är inte riktigt möjligt... Ännu gladare blev hon när jag sjöng "Här kommer Pippi Långstrump, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsansa..." Jag sjöng hela vägen till lekplatsen vid stranden, skönt att hon inte bryr sig om min fruktansvärda sångröst..! På lekplatsen lekte vi, jag var en olydig bebis som fick åtskilliga time-outs för att jag skulle bli snällare. Varför kan man inte få vara liten föralltid? Man är ju helt ovetandes om alla tråkigheter som finns i världen.

Efter några timmars lek hämtade Michele upp oss och vi åkte till tennisklubben som vi var på dagen jag kom hit för att bada medans Sascha hade tennislektion. När vi badat färdigt stannade vi kvar för att äta kvällsmat. Till kvällsmaten hade vi sällskap av Janice, barnens godmother. Hon var supertrevlig, jag fick en liten välkomstpresent av henne. Väldigt gulligt!

När jag borstade tänderna imorses solg det mig vad jag glömt, jag har ingen laddare med mig till tandborsten. Hm, vad ska jag ta mig till utan tandborste?? Det här är en hint till mamma och pappa att de kanske ska skicka iväg ett litet packet til Canada...

Vad kan jag mer berätta för er......... Jag har fått en ny lampa i mitt rum höhö. Annars känns allt väldigt bra än så länge. Det är så mycket nytt, väldigt annorlunda mot hemma men jag gillar det!

Imorgon ska jag hämta Lola på dagis, själv! Jag ska köra bil alldeles ensam, exciting!

There's more to explore,
/Sofia


Leka, leka, leka, leka, leka!


Jericho tennis club.


Kommentarer
Postat av: CARROBARRO

världens finaste unge och utsikten is to die for;)

2009-09-25 @ 08:43:31
Postat av: Mamma

Kör försiktigt!

2009-09-25 @ 10:32:05
Postat av: Tove

Hur länge stannar du i Vancouver? Själv flyttar jag till den lilla staden på västkusten den 8 mars. Gillar bloggen! Ha det bra

2009-09-25 @ 20:41:11
URL: http://ttoove.blogg.se/
Postat av: monica

hej sofia. nu får jag låna datan av mocka. så jag hoppas att du har det bra. du ve´kar att tycka om och vara over there. nu skall vi gå och sova hoppas att jag snart kan skriva. magnus.

2009-09-25 @ 21:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0