Skidåkning, cykeltur och avsked.

Nu är mamma o pappa på väg mot kända trakter, Sverige. Jag var och lämnade dem på flygplatsen nu ikväll och precis som när jag lämnade av Amanda kände jag mig otroligt ensam där jag stod och vinkade hejdå. Jag börjar bli bra på det här, avsked alltså. Jag gråter en skvätt, tycker lite synd om mig själv (vilket det absolut inte är, jag har ju valt det här alldeles själv), torkar tårarna och säger åt mig själv att rycka upp mig. Nu känns det bättre, jag är ju inte ensam och dessutom kommer jag ju hem snart igen.

Igår var vi uppe i Whistler, vädret kunde knappast varit bättre och att det dessutom var nysnö över hela berget gjorde ju inte saken sämre! Pappa och jag åkte skidor medan mamma gick till ett spa. Riktigt bra skidåkning, puder i mitten av april är minsann inte dåligt! Helt fantastiskt, det har snöat hela 1½ meter den senaste veckan i Whistler och för tillfället har den här säsongen var den 2nd snowiest in history, 14 meter snö har trillat ner under hela säsongen vilket är helt makalöst! Men absolut inget jag klagar på, tvärtom! Skidsäsongen lär ju bli lite längre och lite bättre, jag bara älskart! Att åka skidor är livet.

Idag styrde vi cyklarna mot Stanley Park, en fyra timmar lång cykeltur blev det och min rumpa är öm efter den på tok för hårda sadeln! Men det var fint, solen sken och Vancouver blir inte så mycket vackrare än en dag som denna. Dessa dagar får mig att bara vilja stanna, aldrig åka hem.

Det har varit så kul att visa dem runt här, visa dem mitt liv som faktiskt är här ett tag till. Nu har de koll på vart jag brukar gå och leka med barnen, vart vi badar, vart våra favoritrestauranger ligger, vart jag handlar mina kläder, vart jag har ägnat mina helger, hur mitt rum ser ut och vart jag väntar på bussen.. Jag har haft en TOPPENVECKA och jag är otroligt glad över att de åkte över hela Atlanten för att träffa mig!!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia utan mamma&pappa








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0