Fullspäckat.

Mamma ringde idag igen och frågade om jag var okej, kanske ett tecken på att en uppdatering skulle sitta på sin plats..! Jag har lite mycket på schemat, det går i ett!

I onsdagseftermiddag tog jag alltså bussen upp mot Whistler, det är alltid lika vackert att åka upp dit, den helt galet fina utsikten från highwayen lever verkligen upp till sitt rykte. På torsdagen sken solen och det var dags för lite efterlängtad skidåkning. Det var skoj och man lär sig en hel del av att åka med ett gäng superduktiga skidlärare! Snön var kanske inte den bästa jag skidat, lite sorbetaktig i slutet av dagen men vad kan man begära när almanackan säger 22 april? Det var iallafall härligt att få stå på skidorna igen!

Jag tog bussen hem från Whistler 6.30 på kvällen och när vi äntrade världsmetropolen Squamish fick Greyhounden nog, bromsarna gick sönder. Efter tre timmar i downtown Squamish, som består av mataffär och snabbmatsrestauranger kom nästa buss för att köra oss mot Vancouver. Det blev en resa på 5,5 timma, en resa som skulle tagit 1,5 timma med bil...

Igår var barnen lediga från skolan, jag stekte pannkakor till frukost och sedan begav vi oss mot Vancouver Aquarium och Stanley park för en lång cykelhike. Sascha sa i bilen hem "This was so so awesome!" En riktigt bra dag blev det. Det är skoj att ha dem båda ibland även om deras tjaffsande och bråkande sisemellan ibland kan driva mig till vansinne!

Direkt efter "jobbet" åkte jag hem till Karin i North Van för att äta middag som hon och Beckisen hade lagat. Potatismos, stekt fisk och ärtor bjöds det på, mums! Jag orkade inte ta mig hem så jag stannade över i Karins säng. Det tar lite mer än en timma att ta sig med buss och seabuss från North Van till andra sidan av Vancouver där jag bor.

Idag har vi träffat en ny au pair från Österrike, vi åt crepes. Snart ska jag smida planer med Karin, vi vet inte riktigt vad vi ska ta oss an ikväll..

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer
Postat av: mamma

Finns Seattle fortfarande med i planerna? Det är en bra idé innan det är dax att packa kappsäcken och åter igen flyga over the sea. Kram mamma

2010-04-25 @ 17:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0