Jag älskar söndagar.

När jag vaknade imorses öste regnet ner, verkligen ÖSTE. Men vid lunch sprack det upp och solen tittade fram. Vi hoppade frukosten och hade pizzabrunch. Michele åkte till Washington i fredags för att hälsa på en kompis, men Nana Val och Jajee kom över så hela familjen var nästintill samlad.

Efter den utsökta pizzabrunchen åkte jag ner till stan för att möta upp med Josefin. Vi strosade runt i Gastown och njööööt av solskenet! Sedan bestämde vi oss för att ta bussen till UBC, målet med dagen var att göra något vi aldrig gjort innan. Så vi tog oss efter många om och men till UBC Botanical Garden där det var tänkt att vi skulle göra en liten promenad bland broarna men då vi kom fram 30 minuter före stängning fick det bli en snabb liten visit i parken bara. Allt blommar och det luktar så mycket blommor att man nästan blir alldeles snurrig!

När jag kom hem vankades det hockeykväll med grannarna, det är ju playoff och Canucks spelade sin sjätte match mot Los Angeles Kings. De vann! Tredje målet gjordes av en Sedinare, assisterad av en annan Sedinare och Samuelsson. GOOO SWEDEN! Man blir stolt som svensk må jag säga, svenskarna gör succé här!

Söndagar är så mycket positivare här, hemma var söndagar något oerhört tråkigt. Det fanns inget att göra och dagen tycktes vara ämnad till att ha tråkigt. Här finns det huuuuur mycket som helst att göra en söndag och är en av de bästa dagarna på hela veckan!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

En fredag på aquariet.




Vi var fula och plankade in i trädgården.




Utsikten från mitt busstopp är finfin!


Kommentarer
Postat av: amandooooooooo

ååååå ja vill åka tillbaaaaaakaaaaaaaaa!!!!

2010-04-26 @ 13:06:53
Postat av: Soooooooooooooofia

JAG VILL HA DIG TILLBAKA!!!!

2010-04-26 @ 16:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0