Canada is rocking but so is SWEDEN.

GULD TILL SVERIGES CURLINGDAMER IKVÄLL. HEJA! HEJA! HEJA! Nu känns det hela lite lättare, lättare efter hockeyförlusten menar jag...

Tacka gudarna för att åtminstone Canada kunde visa vart skåpet skulle stå och vinna mot slovakerna ikväll. Matchen på söndag kan bli såhääääääääääääär spännande, i onsdagsnatt när jag åkte bussen hem var det nästan slagsmål mellan de canadensiska hockeyfantasterna vs. amerikanarna. Här betyder hockey ALLT! Stämningen mellan dessa länder kan lätt bli lite ansträngd i vissa sammanhang, en canadensare gillar då rakt inte att bli kallad amerikanare...! Skulle vara galet kul om Canada gick och vann, men det kan nog bli tufft. Det skulle bli sjukt bra stämning här på söndag om de vann...

Nu undrar ni säkert hur det gick igår, det gör mami iallafall. Minglet som det var ägde rum i det skandinaviska centret, Josefin och jag serverade snittar med några andra svenskar. Kungafamiljen, - döttrarna som inte var där, skulle skaka hand med ALLA gäster inklusive mig. Stackars människor! Jag blev tillsagd att servera prinsen mineralvatten, han drack tydligen inget annat. Är han nykterist?! Han var iallafall inte så snygg som jag förväntat mig, jag blev änna besviken. Hela familjen var apkort, otroligt små var dom!
Mest förvånad blev jag när jag fick syn på CHRISTER FUGLESANG, det var nog ändå det ballaste på hela kvällen! Jag menar, hur många svenskar finns det som varit uppe på månen? EN. De svenska hockeylandslaget var där också, men deras humör var inte på topp. De hade ju bara några timmar innan förlorat bronsmatchen mot Finland. Det var iallafall en väldans skoj kväll och jag skötte mig alldeles utmärkt! Men någon inbjudan till Drottningholm fick jag inte...

Jag har börjat jobba idag. Barnen var ledig från skolan så det blev en arbetsdag från 07.30-16.00 eftersom Mark är bortrest och Michele jobbar på fredagar. Puh, men det var skoj. Har nästan saknat dem, iallafall fram till att de började gnabbas med varandra. Nu förstår jag varför jag och min syster kanske gick mamma och pappa på nerverna ibland när vi bråkade och kivades med varandra. Hur orkar man slåss om en specifik blå krita när det finns tre exakt likadana till har jag frågat mig idag. Vi har iallafall ägnat åt oss att måla flaggor som vi satte ihop till en flagcollection, gjort en skattkarta och gett oss ut i regnet för att leta reda på skatten som vi trodde fanns på stranden, läst böcker och myst. Life's good!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0