Dagen D, hockeydagen.

Godmorgon!

Dagen är kommen, dagen då jag ska se mitt livs första hockeymatch! Det ska bli riktigt spännande får jag lov att säga. Matchen börjar inte förrän klockan nio ikväll vilket innebär att den visas på tv 06.00 imorgonbitti hemma i Sverige. Är du vaken så håll utkik, jag och Amanda sitter på rad 1 och kommer att vara utstyrslade i färgerna gul och blå.

Jag kom på att jag inte berättat om curlingmatchen jag var på i onsdagskväll. Det var en upplevelse, jag har aldrig intresserat mig specillet mycket för sporten.. Jag menar, att sopa en isbana med en diskmopp framför en rund sten är väl inte en sport?! Vi kunde inga regler och fick oss en lektion av killen framför om hur spelet går till och vad som är bra och dåligt. Sedan var vi med i matchen och hejjade för fulla muggar, det svenska laget vinkade åt oss, då blev vi nöjda! Vi var riktigt inne i spelet efter ett tag! Matchen slutade med vinst för Sveriges del och vi gick därifrån mycket nöjda över tjejernas insats.

Under dagen ska vi tagga till hockeymatchen, slänga på oss våra gula t-shirtar, måla ansiktet gult och blått och öva in några hockeydängor. Vi måste ju kunna sjunga med den svenska hejarklacken..!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia&Amanda



Kommentarer
Postat av: mamma

Självklart går vi upp och håller utkik efter er. Hälsa amanda med en önskan om trevlig hemresa. Mamma

2010-02-21 @ 22:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0