Det är MIN dag idag.

Ja, hittills har allt gått så himla bra idag! Dagen startade med Micheles mammas norska pannkakor, GUDOMLIGA! Hennes pappa är från Danmark och hennes mamma är från Norge, hon är dock född och uppvuxen i New York och fick aldrig lära sig att prata något av de skandinaviska språken. Hennes pannkakor var dock något utöver det vanliga.

Mark åkte till Miami igår för att jobba och tanken var att hela familjen skulle åka dit på lördag. Men eftersom det är OS här, jag har biljett och ska servera Sveriges kung beslöt jag mig för att stanna hemma. Jag är så sjukt glad över att slippa, jag vet, knasigt! Jag fick göra precis som jag ville till min stora lycka! Jag kommer alltså att vara ledig och kan bara gå runt i Vancouver och andas OS-luft. Det ska faktiskt bli riktigt skönt, inte för att jag sliter dagarna i ända, utan det ska bli skönt att bara kunna gå upp, åka in till stan och göra precis vad jag vill. Jag kanske åker upp till Whistler en dag, har hört att man kan se tävlingsbackarna utan att behöva betala om man åker upp på berget. Vi får helt enkelt se vad jag tar mig an, jag är ju som sagt fri som en fågel!

Idag har jag och Lola varit hemma hos Noa på playdate. Solen har strålat och till middag har det serverats shrimps parmesan. Min absoluta favoriträtt i det här hushållet, det ska jag slänga ihop hemma i Sverige i sommar. För er som är nyfikna redan nu kan jag dra lite kort hur man tillagar den här helt galet goda middagen. Du behöver råa stora räkor som du skalar, vänd dem i ägg och ströbröd. Stek dem någon minut på varje sida och lägg dem sedan i en ugnsfast form, över lägger du ett tunt lager skivad mozzarellaost och därefter lite tomatsås som du slängt ihop innan du började steka räkorna. Skjuts in i ugnen medan du kokar pasta. När räkorna fått lite färg och osten smält är de redo att tas ur ugnen. Pastan som nu är färdigkokt blandar du tillsammans med tomatsås. Lägg upp på en tallrik och njut av en gudomligt god middag, glöm inte att strö över parmesanosten som du förmodligen rev under tiden pastan kokade...

Nu ska jag gå iväg och träna en stund. Därefter tänkte jag titta klart på filmen jag påbörjade igårkväll, The Holiday.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer
Postat av: monica

det där verkar smaskigt kram monica

2010-02-10 @ 21:06:44
Postat av: Sooooooofia

Du får testa monica!!

2010-02-11 @ 17:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0