Min hals gör ont och det har jag fått sota 110 dollar för.

Idag har jag varit hos farbror doktorn för att jag har ont i halsen, det vill inte riktigt gå över. Besöket tog fem ynka minuter och det betalade jag 110 dollar för, alltså cirkuspirkus 770 svenska riksdaler, vilket blir 154 kronor per minut. Dyrbara minuter må jag säga. Är inte det helt sinnessjukt?! Hur kan dom med att ta så brutalt mycket betalt? Jag fick dessutom betala för medicinen som hon skrev ut åt mig och den är inte ens god! Den där doktorn sitter säkert i sin lyxvilla just nu utan minsta lilla tillstymmelse till dåligt samvete... Nåväl, hoppas att jag blir frisk nu iallafall!

Annars har min dag varit bra. Lola, Vivvi och jag åt lunch inne i Public Market på Granville island innan balettklassen. De hade en visning på huset i eftermiddag så vi åt middag ute istället. Hapa Isakaya, japansk mat, inte sushi alltså utan en massa annat gott. Jag är en jäkel på att äta med pinnar måste jag säga, asiaterna kan ju slänga sig i väggen!

På fredag kommer Micheles mamma från San Fransisco hit och stannar en vecka. Det ska bli kul att träffa henne!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer
Postat av: Bettan

Vad hette medicinen? Dom brukar ju ha lite andra grejer utomlands än här hemma i Svedala. Inte undra på att man åker hem med fickorna fulla av dundermediciner som inte finns i Sverige när man varit utomlands :-)Kram på dig!

2010-02-02 @ 16:17:44
Postat av: Mormor

Jag håller med dej att det var hutlöst dyrt.Men huvudsaken är att du blir bra.Nu får du vara väldigt rädd om dej.Du vet att jag har bekymmer om dej.Kram Mormor

2010-02-02 @ 19:13:21
Postat av: Sooooooofia

Bettan, jag vet inte riktigt vad medicinen heter men den verkar, tro det eller ej, hjälpa! Men jag ska fortsätta gurgla några dagar till! ;)



Mormor, jag är alltid väldigt rädd om mig. Det vet du! :)

2010-02-03 @ 22:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0