The Olympic Ceremony.

Nu är OS igångsparkat på riktigt! Var det någon av er som orkade masa sig upp klockan tre mitt i natten? För er som inte gjorde det kan jag meddela att det var fint, när svenskarna vandrade in i BC Place blev jag tårögd. Man blir så patriotisk! Kändes jätte märkligt att det ägde rum här i Vancouver, staden jag har tillbringat de senaste fyra månaderna i. Fyrverkerierna efteråt var helt makalösa, jag stod helt mållös. Nyårsraketer kan slänga sig i väggen, det här var något utöver det vanliga.

Imorses var det en kille född -88 från Georgien som dog under en träning, han tävlade i luge vilket är grenen då man fruktansvärt fort fraktas ner på en kälke. Väldigt tragisk start på ett olympiskt spel, en tyst minut hölls under invigningen.

Imorgon ska Beckisen, Karin och jag in till downtown och sedan åka vidare hem till mig och partja med några ytterligare en svensk och två danskor. Vi tänker gå in för att stötta Sverige och ska kvällen till ära eller veckorna, bära svensk t-shirt och måla flaggor i ansiktet. Go big or go home...

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Lite av min hejar-anda får väl ändå gå till Canada...

Kommentarer
Postat av: Birgitta B

Kul att få direktrapporter från händelsernas centrum. Allt väl me dej förstår jag enligt rapporterna.

2010-02-13 @ 12:37:56
URL: http://vilseivancouver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0