En blandning av det mesta (och det bästa).

Tjoho!

Ännu en helg har passerat, tiden går så förskräckligt fort. Hur fort går inte veckorna egentligen? Jag och Rebecka konstaterade att snart är vi hemma igen, säkert med väldigt blandade känslor..

Igår vaknade jag redan halv sex till Långa nätter med Melissa Horn. Jag studsade faktiskt nästan upp ur sängen, skidåkning stod ju på schemat! Jag och Mark packade in barnen och skidutrustningen i bilen och tuffade iväg, Michele mådde inte helt hundra så hon stannade hemma. Uppe i Whistler mötte jag upp Karin och Beckisen som jag tillbringade en finfin dag med. Det snöade, men det gjorde inte så mycket. Bra skidåkning och bra sällskap, vilket gjorde dagen till en alldeles perfekt dag. Jag åkte med tillbaka till Vancouver i bussen med ett gäng high school-elever som Beckisen och Karin skulle se till. Jag fick lov att sitta bredvid en femtonårig asiatisk kille som förmodligen var ganska trött efter skidåkning då han somnade på min axel... Till en början tyckte jag inte att det var helt okej, men vad tusan tänkte jag och lutade mig istället mot fönstret. Låt pöjken sova..!

På vägen hem till Beckisen stannade vi till vid en liqourstore och köpte cider, de har gigantiska ciderflaskor här. Hela två liter, hua mig! Karin lämpade vi av på Beaconfield road, en av hennes flickor fyllde år så hon fick lov att stanna hemma. Jag och Beckisen däremot bestämde oss för en utekväll. Vi slog nog rekord i duschning, påklädning och sminkning, det tog inte lång tid innan vi stod och väntade på bussen in mot downtown må jag säga! Vi åkte hem till en kines vars namn är Annie som vi känner genom en annan au pairtjej. Hon bor på sjuttonde våning mitt i downtown och utsikten därifrån var inte nådig! Däremot var inredningen i lägenheten något av det värsta mina ögon någonsin skådat. ROSA, Nalle Puh, Barbie och plåtter beskriver ganska bra hur det såg ut därinne... Nåväl, det blev en riktigt lyckad kväll. Vi åkte till en klubb i Chinatown och vid tretiden drog vi oss mot North Van.

I eftermiddags tog jag seabusen över till downtown med mina skidor, pjäxor, ryggsäck och väska. Det känns lite knasigt att släpa runt på skidutrustning mitt inne i stan, mitt bland de högahöga husen. Det var hur mycket folk som helst inne i stan, elva dagar kvar till the Olympic Games............

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia








Kommentarer
Postat av: monica

vilka party pinglor jag ser, hoppas du har det roligt.kram monica

2010-02-01 @ 17:03:47
Postat av: monica

tack så jättemycket för presenten den var jättefin kram albin

2010-02-01 @ 17:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0