Solen skiner himlen är blå, vad det är skönt att leeeeva då!

Hej på er alla trogna läsare!

Håll i er nu för här kommer något alldeles unikt. För första gången i VilseiVancouvers historia äntrar härmed en gästbloggare bloggen. För er som inte vet vem jag är så är jag den andra långa blonda kvinnan som det diskuterats så våldsamt om i bloggen det senaste, för att inte tala om alla de bilder jag synts på.
Amanda är mitt namn och den här veckan skulle jag snarare vilja påstå att det är jag, som är vilse i Vancouver.

Nu är det torsdagmorgon vilket innebär att jag redan har spenderat tre nätter i detta underbara hus i denna underbara stad i detta underbara land. Vi sitter för tillfället och slappar i soffan framför tvn i väntan på att Anja Pärsson åter ska inta backen, trots gårdagens svåra krasch, imponerande tycker vi!

Jag vet att pappa Peter har varit lite orolig över att jag ska sova för länge om mornarna här, varför förstår jag absolut inte, men hur som haver så har så inte varit fallet. Tvärtom är det jag som vaknar först på morgonen och får otåligt ligga och vänta på att min trogne vän ska vakna, det du! Att det ganska troligt är jetlagen som spökar behöver ju inte nämnas.

Åter till våra dagar här, eller kanske främst gårdagen. Det har varit heeelt fantastiskt väder här enda sedan min ankomst, om man bortser från i måndagskväll men då somnade jag nästan så fort jag kom innanför dörren så de gjorde inte mycket. Igår hade vi en fantastisk dag som började med att vi åkte ner till downtown - gratis med bussen eftersom att vi hade varsin OS-biljett som fungerar som en bussbiljett under OS-tiden, gratis är gott!
Målet var att leta efter en curlingbiljett till mig, men vi insåg ganska snabbt att det skulle vara omöjligt att hitta en biljett så att vi fick sitta ihop, och att gå på curling själv var ja inte så sugen på.

Därefter begav vi oss till Stanley Park, ett stenkast bort från storstadslivet. Heeeelt fantastiskt fint var det, jag är verkligen imponerad av kontrasterna i denna stan, storstadslivet möter havet möter skogsterräng möter snöklädda bergstoppar, riktigt fint!

Väl inne i Stanley Park blev det mycket korttagning, såväl på oss som på förbipasserande kanadensare som ville att vi skulle fota dem. Mycket sittande på parkbänkar i solen blev det också, men de fick vi unna oss i detta fantastiska väder, njutning på hög nivå!

Sen blev det lite mer strosande i staden och även besök på en bar där vi stötte på en del svenskar men flest kanadensare och fick se hur våra svenska hockeydamer blev förnedrade av Kanada med förkrossande 13-1, vi gick när dom låg under med 7-0...

Desto roligare var det att våra svenska herrar besegrade Tyskland med 2-0, en match som jag fick se hemma i soffan då de övriga var på curlingen, inget som jag hade något emot då hockey känns lite mer som min grej än curling ändå.

Jag antar att ingen av er missat vad vi ska göra på söndag kväll, just det, SVERIGE-FINLAND LIVE IN VANCOUVER!! AWESOME!!
Men va lugna, ni kan få se bilder efter matchen och när jag kommer hem ;).

Idag ska vi förhoppningsvis åka båt, och besöka Granville Island, dessutom så ska Kesha tydligen uppträda någonstans i stan, vart vet vi inte men de ska vi ta reda på! (Kesha är en känd artist som bara gjort en bra låt, men den är riktigt bra, Tik Tok heter den) Lite information bara för våra inte så insatta läsare i detta ämne.

Vi ska också försöka oss på att komma in i OS-shoppen idag, hittills har det varit långa köer bara för att komma in i den, men förhoppningsvis är det inte lika långa köer på kvällen.













Ha det så bra där hemma, I know that we will! LOVE / Amanda och Sofia!


Kommentarer
Postat av: Amandas

2010-02-18 @ 20:17:53
Postat av: Amandas pappa

Härligt tjejer! Kula att ni "enjoyar"! En fråga till Sofia: Hör Vancouver till British Columbia eller ligger det väster om detsamma? Vad heter i så fall regionen?



Vilket fantastiskt väder ni verkar ha! Underbart! Lova nu att heja på Ruotsi på söndag! Kramisar på er!

2010-02-18 @ 20:22:37
Postat av: mamma anneli

Härliga inlägg i bloggen Amanda. Du gör tillvaron ännu bättre för Sofia med din närvaro. Det lever både hon och vi här hemma på längen Njut av OS oceh våren, för här hemma får vi nöja oss endast med bilder på TV:n och kan konstatera hur bra ni har det. Här snöar det och ska gör så hela helgen. Glöm ej att be mamma och pappa att ta med tjoka parkasen till flygplatsen. Fortsät och att ha det riktigt gött over there. Kram till er båda. Mamma Anneli

2010-02-18 @ 20:31:23
Postat av: ER LINN

haha jag älskar sverige bilderna!!! känns som ni total pissar på vancouver:) haha! LOVe<3

2010-02-20 @ 00:19:13
Postat av: ER LINN

haha jag älskar sverige bilderna!!! känns som ni total pissar på vancouver:) haha! LOVe<3

2010-02-20 @ 00:19:41
Postat av: ER LINNNNNNN <3

haha jag älskar sverige bilderna!!! känns som ni total pissar på vancouver:) haha! LOVe<3

2010-02-20 @ 00:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0