Hey there, you must be from Sweden?!

Hajhaj!

Då var det återigen dags för mig, Amanda "turisten" Reinhardt att komma med ett nytt fantastiskt inlägg.

Vad vi gjorde igår har min kollega och privata guide för en vecka redan talat om för er, men jag kan väl tillägga lite hur jag såg på kvällen igår, lite från en annan vinkel så att säga.

Jag ska fatta mig kort - Vancouver är galet!! Det är helt sjukt! Att vi svenskor är spännande och annorlunda när vi är tex. i Grekland kan jag gott och väl förstå, det finns inte många blonda och blåögda kvinnor där inte. Men att vi skulle vara så exotiska här i Kanada där dom har både blonda och blåögda kvinnor, det förvånar mig. Jag antar att det är något speciellt med vårt skandinaviska utséende.
För att komma till sak, det går inte många minuter mellan gångerna då vi får höra någon ropa SWEEEDEN eller SWEEEDISH GIRLS, efter oss.

Lite jobbigt tänker väl ni nu, men det har inte bara sina nackdelar att vara svensk blond tjej, det fick vi erfara igårkväll/natt. Planerat var att gå ut och prova på publivet lite, kanske ta en öl och sedan att vi skulle gå förbi OS-affären innan den stängde vid midnatt i hopp om att kön skulle vara mindre än på dagen. JA man får köa för att komma IN i en affär. Galet men sant.Hur som helst så blev våran kväll lite längre och lite mer innehållsrik än vad vi tänkt oss, gratis var som sagt var väldigt gott och med generösa canadensare vid bordet bredvid kan man ju inte göra annat än att le och tacka fint för öl efter öl efter öl. Det var den kvällen det, spontant och mycket trevligt att få känna på Vancouvers nattliv a la light, imorgon blir det a la large.

Såå till dagen idag, en slapp dag som vi inledde med en promenad i solskenet längs med havet innan vi satte oss i soffan för att heja fram Sverige mot Vitryssland, som nog de flesta av er vet slutade den med en seger till våra Tre kronor.
Därefter åkte vi in till downtown, strosade runt lite och begav oss mot China Town, där kunde man köpa alla livsmedel man kunde tänka sig, i torkad form, torkad ödla tex. för att nämna något.
En å en annan trevlig junkie stötte vi också på.
Dessutom skrev vi på varsin önskelapp och hängde upp i önsketräd i den kinesiska trädgården. Vad som stod på lapparna låter vi vara osagt, låt oss säga att vi väntar med spänning på eventuella telefonsamtal.

Kvällen blir lugn hemma, Karin och Rebecka kommer över på lite soffhäng, imorgon blir det tidig uppgång då vi ska hänga på låset till OS-affären, och sedan åka en linbana som finns högt över marken mitt inne i stan, ballt!

Här nedan följer lite bilder från kvällen igår samt dagens äventyr.












So long, pussochkram, hejsvej, ha de braaaa! // AmandaGenomSofia



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmmm. jag förstår att Canadensarna skriker Swedish girls. har man flaggor i ansiktet, är det väl bara blinda som inte förstår vart ni kommer ifrån....... skönt att höra att ni har sköj i alla fall. puss på er tjejer !!

2010-02-20 @ 10:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0