Vancouver är bra fint ändå.

Godnatt!

Nu är klockan 23.40 och jag ska alldeles strax krypa till sängs. Kvällen har jag tillbringat med mina kära vänner Karin och Beckisen, vi har ätit sushi. Gottit! När jag kom hem möttes jag av Mark, Michele och Micheles mamma, huset är sålt utropade de. Jahapp, men det blir inte flytt förrän om några månader, beroende på vart de tänker flytta. Det står mellan ett hus några block bort, ett hus i Whistler eller L.A. Ja, ni såg rätt, Los Angeles. Men skulle det bära av till något av de två sistnämnda sker det efter att jag begett mig hem. Tack och lov! I den här familjen går det undan må jag säga, det är inte lätt att hänga med i svängarna. Puh! Inga mer husvisningar iallafall, skönt det!

Dagen har varit strålande! Vancouver har visat sig från sin fina sida. Jag och Lola tillbringade hela dagen på Granville island, åt lunch i Publik Market, matade duvorna, kikade på båtarna, fikade och lekte i parken. Supermysig dag helt enkelt! Dagar som dessa trivs jag ganska bra med mitt arbete..

Imorgon ska jag, Karin och Rebecka givetvis, turista i Vancouver. Strosa runt och titta på alla OS-grejer. Jag blev förresten tillfrågad idag om att sitta barnvakt åt Noa, en finsk liten flicka vars pappa spelar i finska landslaget och Vancouver Canucks då övriga familjen ska se os-hockey. Kanske vore bra att knyta kontakter?! Jag menar, jag kanske kan bli vid hockeybiljetter?! Vi får se, om övriga familjen åker till Miami under OS och jag blir ensam hemma kan jag ju babysitta någon kväll..

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia










Kommentarer
Postat av: mamma

Åt oxå sushi igår!!!

2010-02-06 @ 13:51:09
Postat av: pappa

Hej gumman,

mitt råd är, SITT BARNVAKT ÅT FINNEN !!!

det kan ju för fasen va skitbra för framtiden.

gratis hockey och nya kontakter som kan vara värdfulla.du verkar ju inte ha allt för mycket att göra precis, så det hinner du nog.

PUSSAR FRÅN PAPPA

2010-02-07 @ 10:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0