Ers kungliga majestät och Sofia.

Hejhopp mina kära läsare!

Jag är heelt exalterad, jag har precis blivit tillfrågad om jag vill hjälpa till att servera vår kungliga majestät Carl Gustav och hans son krubb en kväll under de Olympiska spelen. Snacka om ballt va?! Jag Sofia Beijer ska få träffa självaste kungen, vilken merit att skriva med på mitt cv! Men hur tusan beter man sig mot kungen? Ska man niga, bocka eller buga? Vågar jag öppna munnen och säga några ord med min fruktansvärda västgötska? Hum, jag får nog plugga in vett&etikett-boken så att det blir lite hyffs på mig..

Idag har jag och Lola varit på playdate hemma hos hennes klasskompis Noa som den amerikanska tjejen Melissa tar hand om. Det var trevligt och oerhört skönt när hon har någon att leka med, man behöver inte anstränga sig särskilt mycket. Missförstå mig inte, men ibland är det skönt att slippa aktivera den lilla flickan med den ena leken efter den andra...

Tack Amandas pappa Peter för din fina respons, oerhört kul att se vilka det egentligen är som läser smörjan jag skriver vareviga dag..! Mamma, jag ska försöka få till ett Pippi-kort på fredag, imorgon är jag ledig... Nu ska jag åka in till downtown och kvällsfika samt planera framtida äventyr med Beckisen.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Måste bara visa systeryster vem som sitter på första parkett i mitt rum!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Grattis Sofia.Oerhört kul att få ett sån´t erbjudande.Spill inte på kungen bara.

2010-01-14 @ 16:42:07
Postat av: Mia

Du kommer att ta kungen med storm och framförallt prinsen, du knäcker ju hans slitz brud lätt!! ^^

Vi saknar dig på tisdagarna!

2010-01-14 @ 19:21:10
Postat av: GB johansson

Tror inte att du behöver ha så stor prestationsångest. Jag såg nämligen på nobelmiddagen på tv för något år sedan, då var det en servitris som SKAKADE av dropparna från vinflaska i glaset. Under mina år som en oerhört kompetent servitris vet jag att man IKKE ska göra på det viset. Du ska hålla ett finger i botten på flaskan - sedan ska du liksom skruva på flaska så att dropparna inte hamnar på duken eller i knäet på kungen. Men den där servitrisen höll ju inte direkt samma klass som oss Beijan - bara att inse det. Hon var rent ut sagt - detta kanske låter hårt, men det är bara att inse sanningen - ODUGLIG!



Lycka TE!

2010-01-14 @ 23:38:47
URL: http://hejgabriela.blogspot.com
Postat av: soooooooooofia

Tack för alla lyckönskningar! Får se om jag hinner hyffsa till mig tills dess, annars kanske det blir stora löpsedlar om mig hemma i Sverige, men det är ju i och försig inte helt fel ;)

2010-01-15 @ 00:54:42
Postat av: Lina

ett oerhört fint kort må jag säga! :D jag älskar dig syster! <3

2010-01-15 @ 20:23:51
Postat av: Amandas pappa.

Nig för Guds skull! Det är oerhört svenskt och klädsamt! Kungen glömmer det garanterat aldrig. Hans pressekreterare börjar bli gammal..Kan bli en tjänst ledig och man vet aldrig....Lycka till!

2010-01-18 @ 21:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0