Hejhopp Whistler!

Michele var precis inne i mitt rum och berättade att det kom 45 centimeter nysnö i Whistler idag, perfafekt med andra ord! Hoppas att mina nya skidor går som smör, borde jag ta med de gamla kanske? Tänk om jag inte behärskar de nya? Mja, nej, de får stanna hemma. Imorgonbitti åker vi upp till Whistler alltså, 06.30 am. Där ska jag möta upp Josefin som jag ska skida hela långa dagen med.

Glädjande kan jag berätta att damen, Sue Stangel vår hjältinna, vi inväntade svar ifrån angående boende i Whistler gav oss ett riktigt bra pris efter att jag skrivit att vi var fattiga backpackers, en liten vit lögn som gav resultat. Hon tyckte så synd om oss att hon gav oss en studio, alltså sängar, kök, toalett och hela baletten, för 250 CAD fredag-söndag.

Min mamma ringde på min mobil imorses, jag blir lika förvånad varje gång när det är någon som pratar svenska i andra änden, det är liksom inte vad jag förväntar mig. Men glad blir jag! På söndag åker hela min familj tillsammans med två andra familjer till Trysil för att åka skidor, alla barn, tonåringar och vuxna är med UTOM SOFIA. Som sagt, man kan inte vara med överallt och de klarar sig säkert finnemang utan mig... Saknade mamma lite efter att jag pratat med henne, nu vet sån där jobbig saknad, man skulle helst bara vilja sätta sig på ett flyg hem.. Det gick över efter någon halvtimma till bra saknad.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0