Jag är världens lyckligaste, nästan iallafall.

Nu är jag hemkommen från en makalöst bra helg i Whistler. Mina nya skidor är de bästa jag någonsin ägt, de bästa mina ben någonsin skidat! Pappa, bra köp!! Igår var vädret dessutom heeeelt enastående, solen sken och jag hade kunnat åka hur länge som helst. Jag är förälskad i Whistler, bättre skidåkning får man leta bra länge efter. Längtar till nästa helg då jag, Karin och Rebecka äntrar byn!

Efter den brillianta skidåkningen gick vi till bubbel poolen och bubblade, intog en middag och sedan var jag ganska trött. Min förkyling gjorde mig löjligt trött och jag släckte lampan klockan kvart över ni. Pinsamt tidigt. Men vem var pigg och alert imorses när Lola kom och väckte mig halv sju? Just det, Sofia!
Innan vi for hemåt i eftermiddag åkte jag och Lola pulka, tokkul!

På vägen hem från Whistler idag kom jag och Mark på vad jag ska bli, producer. Det är tydligen någon som fixar allt inför en film, och han tyckte att det passade mig, jag är tydligen duktig på att "keep everything together". Och det låter väl ballt att vara producer, tycker ni inte? Äntligen vet jag vad jag ska göra med resten av mitt liv, skämt å sido... Allra helst skulle jag vilja bli upptäcksresande, bara resa resten av mitt liv, men då skulle jag troligtvis gå i personlig konkurs.. Jag vet iallafall vad jag vill göra i höst och vinter, bra framförhållning måste jag säga.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Ibland är livet oförskämt bra, här kommer två bilder från en oförskämt bra helg.



Jag blev precis grundlurad, jag har fått en förskräklig hosta och rotade fram hostmedicin ur skåpet trots att det är något av det vidrigaste jag vet. När jag var liten spydde jag upp den, vedervärdigt! Men den här var alldeles rosa och luktade jordgubbar, toppen tänkte jag och hällde in den ljuvliga sörjan i munnen... Crap, den smakade lika illa som alla andra och är numera located i kökets diskho. Nu går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0