Nytt år och nya äventyr.

Även om jag inte är tillbaka i Vancouver skulle jag vilja skriva några rader om året som gått för att det var ett helt galet bra år! Jag kan utan tvekan säga att de är ett utav de bästa åren i heeeela mitt liv! När jag tänker efter känns det som att jag hunnit med så mycket. År 2009 innebar student, en av de lyckligaste dagarna i mitt liv samtidigt som det var en av de mest ångestfyllda, gymnasietiden var fantastiskt bra och jag trivdes fruktansvärt bra i skolan. Det är inte alltid så lätt att stå på egna ben..

Året innebar också en hel del resor, något som jag älskar, att resa är bland det bästa som finns. Känslan av att vara på väg någonstans och att få upptäcka något nytt gör mig alldeles lycklig i hela kroppen. Först ut var en skidresa med Caroline, vi hamnade i det mest komiska av resesällskap och vi fick en minst sagt rolig vecka. Att en kopia av Stig H Olsson fanns med på resan gjorde verkligen inte saken sämre, tvärtom, han förlängde nog mitt och Carolines liv med ett antal år!
Två veckor därefter bar det av till Italien igen, nu med pappa, mamma och Lina också det en helmysig resa med både skidåkning och besök i staden Verona.
I april styrde Sp3c (samt parallellklassen..) kosan mot Belgien och Bryssel, en oförglömlig resa som knappast kunde blivit bättre, urhärliga klasskompisar, världens bästa lärare, skojiga utflykter och god mat. Nej, det kunde nog inte blivit bättre!
Några dagar efter den underbara studenten tog jag, Amanda, Linn, Clara, Caroline, Elli och Johanna flyget till Aten och begav oss ut i den grekiska övärlden för en välbehövlig 19 dagars semester. Helt underbart! Fyra öar, Ios, Amorgos, Naxos och Paros, hanns med och en himlans massa fina och roliga minnen fick vi med oss i ryggsäckarna hem till Sverige.
Under sommaren var det till att jobba i fiskdisken, något som jag faktiskt trivs väldigt bra med. Trots regnet var det en kanonsommar som tillbringades med familj och vänner i sommarstugan, på Lidköpings kära stadshotell, Sveriges vackra västkust, i Göteborg, Lund och Stockholm.

Den 22 september bar det som bekant av till Vancouver och Canada, något som jag inte ångrar en sekund. Det beror inte på att jag inte trivs här i Lidköping, men jag ville och vill uppleva något annat. Det har jag verkligen fått göra och det bästa av allt är att äventyret på andra sidan Atlanten är långt ifrån över, när jag kommer tillbaka den sjunde januari vankas det massa skidåkning, OS, turistutflykter, alldeles för sena kvällsfikor med Karin och Rebecka och givetvis lite jobb.

Under året har jag också blivit ett dykarcertifikat, massa vänner och erfarenheter rikare. Trots att 2009 har varit ett år fyllt med helt fantastiska upplevelser hoppas jag att 2010 kommer att bli minst lika spännande och minnesvärt. Tack alla underbara människor som bidragit till att mitt 2009 blev oförglömligt och galet bra!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Greeeekland Paros



Student

Bal

Verona

Fastsnöad, eller bara trött i benen?

Soooommar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0