Vi är fattiga, snälla känn empati för oss.

Tjolahopp!

Dagen till ära har jag varit heeelt ledig, dagen till ära har regnet öst ner. Men, hey, jag är glad ändå! Min lillasyster fyller år idag och jag hade HEMSKT gärna varit hemma och firat henne, men man kan ju inte vara överallt. Jag vet att hon haft en helt underbar dag, det är hon värd! Jag har städat mitt rum idag, dammsugit och dammat, så nu är det skinande rent. Jag har tvättat mina kläder och städat mitt badrum. Skulle min mor och far se hur välstädat mitt rum är här skulle de nog tuppa av, inte ett klädesplagg ligger på golvet, aldrig! Skulle de se hur duktig jag är på att tvätta skulle de förmodligen vara tvungna att nypa sig i armen. Mamma och pappa, jag sköter mig faktiskt ganska bra här på andra sidan Atlanten ;)

Nog tjatat om hur duktig jag har blivit, jag har inte bara städat idag. Nej, riktigt så städtagen var jag faktiskt inte... Jag var och tränade en stund och har ägnat ett antal timmar åt att försöka hitta ett billigt boende åt mig, Karin och Beckisen i Whistler nästa helg. Jag kan inte påstå att det är det lättaste..! Efter att ha mejlat tusen olika Bed&Breakfast's och Hostel's har jag fått två kvinnor till att känna åtminstone lite empati. Den ena erbjuder sitt B&B för 43 dollar per person och natt medan jag inväntar svar från en annan som undrade vad vår budget var... Puh, det är inte lätt må jag säga!

En annan nyhet, inte så god sådan enligt mig själv. Familjen kanske ska flytta, de ska se vad de kan få för huset. Tusan vad jobbigt det skulle vara om jag ska behöva vara med och flytta!! Dessutom gillar jag det här huset, och jag trivs så himla bra i mitt rum! Nu sitter säkert mamma och skrattar år mig, hon vet hur konservativ jag är och hur jobbigt jag tycker att det är med förändringar... Men i det här fallet har jag ju inte så mycket att säga till om, ska vi flytta flyttar vi bara några block.. Wellwell, jag har ju trots allt inte så mycket saker att flytta.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen, min hals gör ont.

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


An AMAZING day in December up at Whistler.

Kommentarer
Postat av: mamma

Halsont, drick varma drycker och mycket!!!!!!

Ta det lugnt i Whistler. Puss mamma

2010-01-15 @ 21:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0