Whistler är ballt.

Goderafton!

Jag är hemkommen efter en heeelt galet bra helg i Whistler, bästa på väldigt länge faktiskt. En redogörelse för min helg vore kanske på sin plats, jag skrev i mejlet till mamma precis att hon kunde gå in och läsa här..

I fredags satt vi efter många om och men på Greyhoundbussen mot Whistler, Michele och Mark kunde inte skjutsa mig till North Van. så jag släpade två par skidor, en väska och pjäxbagen genom hela Vancouver. Det var tungt!
Damen vi skulle bo hos som inte heter något annat än Sue, hämtade oss vid bussen och skjutsade hem oss, världens gulligaste dam! Rummet var mer än helt okej, bättre än förväntat må jag säga!
Vi slängde i oss lite mat, bytte kläder och begav oss till Whistler village, vi stötte på Klara och Stine, två välkända ansikten från Vancouver. Dessa sepnderade vi kvällen med, när klockan var mycket och vi var trötta köpte vi oss en pizzaslice och satte oss i en taxi hemåt.

På lördagen steg vi upp tidigt, så tidigt som klockan sju. För mig och Karin var det bara att sätta oss vid ett dukat bord, Rebecka den knasen kunde inte sova och gick upp halv sju för att göra frukost.. På med underställ och termobyxor, ut i solskenet för att åka skidor. Vädret var makalöst bra och skidåkningen alldeles gudomlig. Jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen, mina nya skidor är helt A M A Z I N G! Satan i gatan vad jag tycker att dom går bra! Dagen i backen var bra med andra ord, vi åkte både på Whistler och Blackcomb.
Det kryllar av australiensare i Whistler, verkligen KRYLLAR! Men vi klagar inte, de pratar så charmigt att jag nästan tuppar av!
Efter en kopp varm choklad uppe hos Sue, Mac'n cheese, chokladpudding och en hel del flams och trams begav vi oss åter in till Whistler village för att ha kul. Kvällen spenderade vi med några efterhängsna australiensare, mycket trevligt faktiskt. Även den här kvällen avslutades med en pizzaslice på Fat Tony's.

Efter fyra timmars sömn steg vi upp, måttligt trötta och för stunden inte alls sugna på att åka skidor. Efter lite svensk blåbärssoppa satt vi i gondolen upp mot berget. Ljuvlig skidåkning och finfint väder, kunde inte bli bättre! Vi har dock gjort bort oss en aning. Mellan de två bergen, Whistler och Blackcomb, går en gondol mellan topparna. Mittemot oss satt två killar som vi tyckte såg trevliga ut, vi talade högt och tydligt om hur söta de var och vilka balla kläder de hade... När de sedan började prata med varandra sinsemellan pratade de inte engelska som vi tog för givet utan danska. Hoppas att de kände sig smickrade..!

Vi har haft en TOKBRA helg. Whistler är outstanding och helt klart ballaste skidorten jag satt min fot i. Otroligt stort och otroligt bra skidåkning! Jag skulle inte tacka nej till att tillbringa nästa vinter där...

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia





Kommentarer
Postat av: monica

vilka underbara bilder, du ser ut att ha det super bra,NJUT!! kram Monica

2010-01-25 @ 14:11:41
Postat av: Mormor

Verkar helt fantastiskt.Jag säger som Monica.NJUT(Carpe Diem).Kram Mormor

2010-01-25 @ 17:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0