Hektiska underbara helg.

Hej hopp!

Nu är det återigen måndag och min helg har varit minst sagt hektisk, MEN fantastiskt bra har den varit!! I lördags morse tog jag bilen över till north Van, bergsbestigning stod på schemat. Att gå uppför Grouse Mountain, Grouse Grind, innan vi for härifrån var ett måste! Jag åkte hem till Karin och från henne började vi traska upp mot berget, grinden är egentligen fortfarande stängd för att det var så mycket snö i vintras men vi gjorde som alla andra gamar, gick runt staketet och började vandringen upp som tog en timma. Det var jobbigt, det skall erkännas men efteråt kändes det himla bra! Vi var svettiga, men nöjda när vi kom upp och hade utsikt över HELA Vancouver.

Väl däruppe bestämde vi oss för att gå på zipline-tur. Det var något av det roligaste jag gjort på länge! För er som inte vet vad zipline är, det kan jämföras med en linbana högthögt upp över marken och det går fortfortfort!! Riktigt skoj var det, man kände sig minst sagt levande och utsikten var inte fy skam! Det var dessutom en hel del snö kvar däruppe vilket kändes liiiiiite knasigt såhär i Juni..

Karin följde sedan med mig hem. Vi gjorde svensk chokladpudding som jag hade kvar i mina gömmor som vi njöt av tillsammans med Josse som kom hit också.

Söndagmorgon ringde klockan okristligt tidigt, Victoria och Vancouver island stod på schemat. Vi hade förväntat oss att ha en härlig träningsverk dagen till ära, men inte ens lite! Väl vid busshållsplatsen insåg vi att den bussen vi skulle ta till tunnelbanan inte började gå förrän en halvtimma senare på söndagar, det fick bli taxi istället. En indier med turan såg till att vi hann fram i tid. Färjan över till ön gick fint och vi smaskade på SVENSKA kanelbullar.. Sedan kom regnet. Vi vet inte riktigt vad vi hade gjort dagen innan men herren däruppe hade nog för avsikt att straffa oss! Karin hade ingen regnjacka, sedan fungaredade inte hennes kort, när jag skulle betala funkade inte mitt kort... Mitt kort började dock att fungera helt plötsligt efter någon timma. Det var en mysig men minst sagt komisk dag. Vi såg delfiner från färjan på vägen hem så han däruppe ville väl ge oss cred för att vi klarat av dagen trots alla missöden... På färjan och bussen tillbaka till Vancouver var vi så trötta att vi skrattade och flamsade åt ALLT. Människorna runt omkring oss verkade dock inte lika förtjusta i vårt flams...! Glada människor är väl härligt ändå?!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia











Kommentarer
Postat av: mamma

Uh, jag hissnar när jag ser bilderna, men det ser häftigt ut. Kram mamma

2010-06-08 @ 07:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0