Slutspurt.

Det är återigen söndag och helgen börjar lida mot sitt slut. Kanske inte, jag har ju hela söndagen framför mig! Helgen har iallafall varit fantastiskt bra. I fredagskväll var vi hembjudna till de två nya svenska tjejerna, tusan vad avundssjuk jag är på dem. Ett helt år har de framför sig OCH hela sommaren! Tråkigt att de inte kom tidigare för de är två riktiga toppentjejer! Har jag berättat hur vi kom i kontakt med varandra förresten?
De har en blogg som heter www.vilseicanada.blogg.se, av en ren slump kom min blogg upp när de googlade sin egen. Efter att ha pratat med varandra kom vi även fram till att jag skrivit till dem i ett forum på hemsidan freeride för några månader sedan. Är inte det lite galet?!

Efter trevlig förfest i deras finfina lägenhet tillsammans med Karin, Beckisen, Stine o Klara begav vi oss mot The Cambie, vårt favorithak. Där blev vi kvar hela kvällen. Efteråt blev det traditionsenlig falafel och hem till tjejernas lägenhet igen. Klockan fyra var jag trött och tog taxi hem.

Igår var det fiiiiiiiiiint väder så jag masade mig upp tidigt, det var iallafall tidigt med tanke på att jag släckte lampan 4.30. Halv nio gick jag upp! Det ni! Vi, Beckisen, Karin, Sofia (en av de nya tjejerna) och jag, spenderade hela dagen vid English bay och det var packat med folk. Så härligt med sommar! När vi köpte sushi kom det sisådär 100 nakna kvinnor och män cyklandes ute på gatan, lustigtlustigt. Karin och jag badade i havet(!), vi var beredda på iskallt vatten. Alla vancouveriter har ju sagt att det är såååå kallt och att man gärna inte badar. Det var inte det minsta kallt och man kunde ligga i utan att frysa. Toppendag helt klart!

På kvällen var det dags för familjemiddag hemma på Langara Ave, Mark, Michele, Sascha, Lola, Janice, Nana Val och jag. Vi pratade om året som gått, tiden har gått så oerhört fort men oj vad mycket jag hunnit med. Lite senare mötte jag upp de andra tjejerna inne i stan, alla hade samlats för lite avskedsfest. Vi hamnade återigen på The Cambie. Det kändes så konstigt att krama en efter en hejdå, man vet ju inte om man någonsin träffar dem igen. Karin och jag avslutade natten med poutine, en canadensisk rätt innehållande pommes frites, gravy och smält ost innan vi tog bussen hem till mig. Jag var ju faktiskt tvungen att testa denna rätt som kan tyckas vara något missmatchad. Tro det eller ej, det smakade bra!

Nu har Karin precis tagit bussen hem, det var sista gången jag såg henne här i Vancouver men hon kommer till Lidköping om två veckor så förhoppningsvis ska jag klara mig tills dess... Idag ska jag packa färdigt mina väskor, handla lite saker på stan och ikväll ska jag mysa med barnen!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0