Idag hade jag hellre varit canadensare!

GO CANADA GO! GO CANADA GO! GO CANADA GO!

Det har varit helt GALET här idag, ni kan ju bara tänka er hur alla canadensare flippade ur när det stod klart att de vunnit! För att inte tala om hur de flippade ur när USA gjorde 2-2 målet med endast 24 sekunder kvar. Jag har aldrig varit med om något liknande, såhär mycket överlyckliga rödvita människor som det varit på gatorna idag efter segern har mina ögon aldrig någonsin skådat. ALDRIG.

Jag såg matchen på en bar downtown med Sebastian från Whistler. Det var inte lätt att ta sig fram efteråt och jag har blivit halvt döv efter alla biltutor och glädjerop. Hade jag fått välja hade jag varit canadensare idag, men det går ju tydligen inte att konvertera nationalitet, eller?! Men jag var lycklig ändå för jag har ju trots allt spenderat hela fem månader av mina 19 år i det här landet vilket åtminstone gör mig liiiiiiiiiiiiiiiiite canadensisk. Okej, ytterst lite.

Jag fick vänta en timma på att bussen skulle anlända innan jag kom hem och den brukar vanligtvis gå var femtonde minut, men som gubben på hållplatsen sa efter att han klagat lite på den oerhört långa väntetiden "BUT WE WON THE GAME AND THAT'S ALL THAT REALLY MATTER TODAY!" På bussen hem sjöngs den canadensiska nationalsången för fulla halsar. Jag älskar det här och ser inte framemot nästa vecka. En vecka utan OS, det har helt klart varit några av de bästa veckorna i mitt liv. Så himla roligt har det varit, jag älskar glädjen, den positiva energin och lagandan, eller landsandan, som de olympiska spelen har bringat med sig. Får jag chansen att vara med om det här igen tar jag den utan att blinka. Ryssland nästa ;)

Sverige tog brons idag, det kan vi ju vara lyckliga över....

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia




Kommentarer
Postat av: Lillasyster

sebbe är bara en kompis va?

2010-03-01 @ 08:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0