Jag lever!

Ja, jag har varken gått och drunknat i en lavin eller halkat på en isfläck och slagit mig fördärvad. Vi stannade en natt extra i Whistler och kom hem idag vid lunch. Deras kompisar som har hus däruppe frågade om vi ville stanna över där på middag och sleepover, så fick det bli.

I lördags var vädret fantastiskt soligt, inte ett moln på hela himlen. Jag trivdes som fisken i Hjertbergs fiskdisk! Jag skidade från 08.30-16.00 med Josefin, galet skoj! Mina skidor gick fint, men vet inte riktigt hur jag bär mig åt med mina stavar.. Aramarna är vilket fall trötta och inte benen. Det borde ju vara tvärtom tycker jag...!

I söndags var vädret lite grisigt, regn nere i byn och snö uppe på berget. Alla tummar upp för ny snö, men mina ögon gillar det inte riktigt. Jag blir alldeles yr och vill nästan kräkas när det är sådär lite halvdimmigt. På eftermiddagen begav vi oss mot Sarah och Sevvie samt deras barn Liam och Eva. De hade ett stort familjehus, med betoning på stort. Det var makalöst stort, jag fick ett eget sovrum. Hutlöst stor säng, fyra meter upp till taket och ett finfint badrum. Jag sov som en prinsessa!

Idag har vädret varit fint, lite kallare dock. Det har snöat en del på de lokala bergen upptäckte jag förut. En mamma i skolan sa att det hade snöat några flingor här i Van imorses också, otroligt! Det är ju passande att kylan kommer när OS är över... Men lagom till Paralympics som börjar på fredag.

Ikväll har jag träffat Karin och Beckisen, pratade av oss lite vilket var välbehovligt. Det är sådana kontraster att komma tillbaka till Vancouver, höga hus, massa människor och bilar. Härligt att det finns världens skidparadis bara 1½ timma bort! Nu ska jag sova, det är en dag imorgon också..

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia


Josse i solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0