Öppningscermoni.

Kvart över fem ringde min telefon i eftermiddags, Sebastian undrade om jag kunde komma på öppningscermonin för Paralympics. Självklart! Starten gick klockan 18.00 så jag fick kasta mig iväg in till stan, sprang ett halvt maraton till BC place, lite sen blev jag.. Arenan svalde 60 000 personer och det var fullsatt. Jättemäktigt var det! De här människorna är ju så mycket tapprare och ballare än de "vanliga" olympiaddeltagarna egentligen. Jag är så grymt imponerad av deras styrka!! Vilka människor, riktiga kämpar, jag borde skämmas som gnällde över lite skoskav häromdagen..!

De visade en längre grej om Terry Fox, killen som fick cancer, amputerade ett ben och sedan sprang genom Canada för att stödja cancerforskningen. Efter 143 dagar fick han bryta pga av att cancern hade spridit sig, då hade han sprungit 5 373 km. Helt otroligt, vilka starka människor det finns med viljor av stål! Nu är han en av Kanadas största hjältar, tyvärr finns han inte i livet men hans föräldrar kom inte med paralympicelden i slutet av cermonin. Oerhört fint!!

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0