Oh Canada!

Glömde berätta vad jag drömde om inatt, det var minst sagt knasigt! Karin, Becka och jag har övat in Canadas nationalsång, vi tyckte att det var lite våran plikt att kunna den när vi lämnade Canada efter att ha spenderat nio månader här. Jag drömde att jag stod på torget i Lidköping och fullkomligt VRÅLADE "Oh Canada, our home and native land. True patriot love in all thy sons command. With glowing hearts we see thee rise...." Visst, den är fin men skulle jag stå på torget och skrika för full hals tror jag nog att någon skulle kalla på polisen...

Här är den iallafall, Canadas nationalsång, ---> http://www.youtube.com/watch?v=pkSZFx1_Qxw&feature=related

There's more to explore, never stop exploring.
/Sofia

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Du får lova att inte ta bort denna blogg när du kommer hem för jag behöver en bibel fram till december! Jag åker till vancouver för att göra min praktik September-December och du har skrivit så mycket om ställen att åka till o saker att göra.



Jag har snart läst hela bloggen från första inlägg till sista, du skriver verkligen underhållande!



MVH Sara

2010-05-26 @ 16:08:44
Postat av: Sofia

Åh, vad roligt att du har nytta av den! Jag blir måttligt avundssjuk på dig som ska till Vancouver till hösten, du har tre UNDERBARA månader i en helt underbar stad framför dig!! Har du några frågor får du mer än gärna mejla mig, [email protected] :) Var ska du göra din praktik?

2010-05-26 @ 19:06:17
Postat av: Sofia

Åh, vad roligt att du har nytta av den! Jag blir måttligt avundssjuk på dig som ska till Vancouver i höst, du har tre UNDERBARA månader i en helt underbar stad framför dig!! Har du några frågor får du mer än gärna mejla mig, [email protected] :) Var ska du göra din praktik?

2010-05-26 @ 19:08:21
Postat av: Sara

Du har skrivit väldigt långa inlägg (precis som jag när jag va au pair i usa) så det tar lite tid att läsa igenom men det är riktigt roligt emellanåt. Det är bra att du har skrivit detaljerat, det känns som att jag redan är där! =)



Jag ska vara på John Howards Society of the lower mainland BC på Kingsway. Jag ska jobba med kriminella som blivit frisläppta och som jobbar sig tillbaka i samhället. Eller nåt, jag har inte riktigt koll än. Skulle gjort min praktik i Sthlm men så frågade skolan om jag inte ville åka till Kanada och det kan man ju inte banga! =)



Vart i Vancouver bor du?

2010-05-26 @ 23:02:07
Postat av: Sara

Förresten, är det väldigt blåsigt i Vancouver? Jag bor i helsingborg nu och det är ju lite lika position vid havet och sådär och jag är såååå less på all vind här!

2010-05-26 @ 23:05:45
Postat av: Sofia

haha ja, de blir brutalt långa ibland.. okej, det låter spännande, vad pluggar du för något då? nej, det kan man absolut inte banga, så mycket roligare att vara utanför sveriges gränser!



faktum är att trots att Vancouver ligger vid havet är det aldrig speciellt blåsigt, det ligger ju vid en bay.. hade aldrig tänkt på det tidigare men när jag tänker efter har jag aldrig haft int av vinden här förutom två gånger då det varit storm.. men på hösten regnar det en hel del så packa regnjackan och stövlarna! ;) låt dig dock inte skrämmas av regnet, när solen skiner här har man glömt bort ALLA dagar av regn för att det är så fantastiskt vackert!!

2010-05-27 @ 02:15:23
Postat av: Sofia

jag bor i west point grey vid locarno beach, vart ska du bo?

2010-05-27 @ 02:16:12
Postat av: Sara

Jag vet inte vart jag ska bo än. Jag vill bo på 17 våningen i city hehe. Jag läser till socionom. Är klar med andra året nu!

2010-05-27 @ 10:13:19
Postat av: Sofia

haha okej, men vart man än bor, förutsatt att det är inom Vancouvers gränser är det både superenkelt och lätt att ta sig till downtown. Även om Vancouver är en storstad är den inte superstor.

2010-05-27 @ 17:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0